Współpracą z Klientami i pielęgnowaniem partnerskich relacji w biznesie zajmuję się już od ponad 18-stu lat. W portfelu moich Klientów znajdują się między innymi banki działające w Polsce. Dlatego też chciałbym podzielić się z Wami subiektywnymi obserwacjami i przemyśleniami wynikającymi z moich dotychczasowych praktycznych doświadczeń.
Zaufajmy sobie
Budowanie relacji z Klientami jest jak budowanie przyjaźni, a co za tym idzie, kluczową wartość stanowi ZAUFANIE. Pewnie pomyślicie: „Jak to? Przecież zaufanie to nie pierwsze wrażenie, które powstaje w oparciu o funkcjonujące stereotypy już po kilkunastu sekundach”. I bardzo słusznie! To jest właśnie ta różnica – zaufanie buduje się sukcesywnie i cierpliwie, ciężką organiczną pracą. Wszakże nie każdy znajomy czy kolega jest od razu przyjacielem. Przyjacielem staje się ten, komu zawsze możemy ufać i na kogo zawsze możemy liczyć.
Filarami, na których opiera się zaufanie, są wzajemny SZACUNEK i PROFESJONALIZM zawodowy. A idąc jeszcze dalej, na szacunek składają się: niezawodność, uczciwość i nastawienie na długofalową partnerską współpracę. Profesjonalny Relationship Manager powinien być jak dobry sędzia piłkarski, który nie dąży do bycia bohaterem meczu. Wręcz przeciwnie, jest praktycznie niewidoczny i nie przeszkadza zawodnikom grać, jednocześnie cały czas kontroluje mecz i trzyma rękę na pulsie. A kiedy sytuacja tego wymaga, w każdej chwili jest gotowy do interweniowania i skierowania gry na właściwe tory.