| Finanse i biznes

Jak zadbać o stabilny rozwój relacji z Klientami?

Tytułowe pytanie odnosi się do jednego z kluczowych obszarów w biznesie. Zapewnienie stabilnego rozwoju relacji z Klientami jest celem strategicznym, którego osiągnięcie w zasadzie gwarantuje wzajemny sukces i systematyczne rozszerzanie partnerstwa biznesowego.

Autor:
Tomasz Kwiatek
Service Manager

Współpracą z Klientami i pielęgnowaniem partnerskich relacji w biznesie zajmuję się już od ponad 18-stu lat. W portfelu moich Klientów znajdują się między innymi banki działające w Polsce. Dlatego też chciałbym podzielić się z Wami subiektywnymi obserwacjami i przemyśleniami wynikającymi z moich dotychczasowych praktycznych doświadczeń.

Zaufajmy sobie

Budowanie relacji z Klientami jest jak budowanie przyjaźni, a co za tym idzie, kluczową wartość stanowi ZAUFANIE. Pewnie pomyślicie: „Jak to? Przecież zaufanie to nie pierwsze wrażenie, które powstaje w oparciu o funkcjonujące stereotypy już po kilkunastu sekundach”. I bardzo słusznie! To jest właśnie ta różnica – zaufanie buduje się sukcesywnie i cierpliwie, ciężką organiczną pracą. Wszakże nie każdy znajomy czy kolega jest od razu przyjacielem. Przyjacielem staje się ten, komu zawsze możemy ufać i na kogo zawsze możemy liczyć.

Filarami, na których opiera się zaufanie, są wzajemny SZACUNEK i PROFESJONALIZM zawodowy. A idąc jeszcze dalej, na szacunek składają się: niezawodność, uczciwość i nastawienie na długofalową partnerską współpracę. Profesjonalny Relationship Manager powinien być jak dobry sędzia piłkarski, który nie dąży do bycia bohaterem meczu. Wręcz przeciwnie, jest praktycznie niewidoczny i nie przeszkadza zawodnikom grać, jednocześnie cały czas kontroluje mecz i trzyma rękę na pulsie. A kiedy sytuacja tego wymaga, w każdej chwili jest gotowy do interweniowania i skierowania gry na właściwe tory.

Z kolei za profesjonalizmem stoją: terminowość i jakość, ale też elastyczność i kreatywność.

Cytując słynną sentencję: „Życie jest jak pudełko czekoladek; nigdy nie wiesz, na co trafisz…” – trzeba szukać nieszablonowych rozwiązań, które będą odpowiedzią na potrzeby Klientów.

Wszystkie elementy mają znaczenie

TEAM SPIRIT – na dobre relacje z Klientami wpływają wszystkie obszary firmy i każdy element może mieć znaczenie dla całokształtu. Raz może to być gotowość operacyjna, innym razem spotkanie ad hoc, czy też jak najszybsze wystawienie korekty do faktury.

Warto również szczególnie podkreślić, że coraz większe znaczenie w biznesie odgrywają aspekty dotyczące ETYKI i EKOLOGII. Wcześniej były to wymagania zwyczajowe, natomiast obecnie coraz częściej są to obligatoryjne zapisy formalne wymagane do realizacji współpracy. Przykładowo, banki stosują w umowach zapisy dotyczące potwierdzenia respektowania praw człowieka, zapisy w zakresie polityki antykorupcyjnej. Często również odnoszącą się do ochrony środowiska, gdzie wymagana jest deklaracja obniżenia śladu węglowego w najbliższych latach.

I to by było na tyle – krótko, konkretnie i mam nadzieję ciekawie, ale przede wszystkim szczerze. Podszedłem do tego artykułu tak jak do Klientów.

Najnowsze artykuły

Benefitowe wyzwania: oczekiwania pokoleniowe

| Praca i rozwój

W dzisiejszym świecie, gdy rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, benefity pracownicze stają się coraz ważniejszym narzędziem przyciągania i utrzymywania utalentowanych pracowników. Jak każda firma, CERI stoi przed wyzwaniem, jak zapewnić pracownikom dodatkowe świadczenia, które zaspokoją ich potrzeby i preferencje. Przy tworzeniu oferty benefitów CERI bierze pod uwagę nie tylko ich atrakcyjność, ale również różnice między oczekiwaniami osób w różnym wieku, którego średnia w firmie to 31 lat.

Ekologiczne podsumowanie 2023 roku

| Ludzie i środowisko

W CERI zawsze byliśmy przekonani, że biznes może być siłą dobra dla środowiska, dlatego nieustannie dążymy do innowacyjnych rozwiązań, które wspierają naszą misję ochrony planety.

Zarządzanie działalnością operacyjną z DCide

| Finanse i biznes

DCide pomaga w zarządzaniu dużą firmą, dzięki niemu Ty i Twój zespół wejdziecie na wyższy poziom organizacji pracy.

Rozwój przez duże „R”

| Praca i rozwój

W CERI o rozwój pracowników dba nasz niezawodny Departament Rozwoju, Szkoleń i Rekrutacji. Nieustannie coś planuje, organizuje i proponuje, tak by każdy pracownik miał szansę rozwijać swoje umiejętności, kompetencje i karierę razem z CERI.

Compliance Services

Praca w Compliance – kariera bez rutyny

| Praca i rozwój

„Compliance” to dziś słowo-klucz w branży finansowej. Specjaliści w tym obszarze zyskują ciekawą pracę i dobre zarobki. Jak najlepiej rozpocząć swoją przygodę z pracą w Compliance?

Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Dowiedz się więcej o naszych ciasteczkach w polityce prywatności.