| Finanse i biznes

Jak zadbać o stabilny rozwój relacji z Klientami?

Tytułowe pytanie odnosi się do jednego z kluczowych obszarów w biznesie. Zapewnienie stabilnego rozwoju relacji z Klientami jest celem strategicznym, którego osiągnięcie w zasadzie gwarantuje wzajemny sukces i systematyczne rozszerzanie partnerstwa biznesowego.

Autor:
Tomasz Kwiatek
Service Manager

Współpracą z Klientami i pielęgnowaniem partnerskich relacji w biznesie zajmuję się już od ponad 18-stu lat. W portfelu moich Klientów znajdują się między innymi banki działające w Polsce. Dlatego też chciałbym podzielić się z Wami subiektywnymi obserwacjami i przemyśleniami wynikającymi z moich dotychczasowych praktycznych doświadczeń.

Zaufajmy sobie

Budowanie relacji z Klientami jest jak budowanie przyjaźni, a co za tym idzie, kluczową wartość stanowi ZAUFANIE. Pewnie pomyślicie: „Jak to? Przecież zaufanie to nie pierwsze wrażenie, które powstaje w oparciu o funkcjonujące stereotypy już po kilkunastu sekundach”. I bardzo słusznie! To jest właśnie ta różnica – zaufanie buduje się sukcesywnie i cierpliwie, ciężką organiczną pracą. Wszakże nie każdy znajomy czy kolega jest od razu przyjacielem. Przyjacielem staje się ten, komu zawsze możemy ufać i na kogo zawsze możemy liczyć.

Filarami, na których opiera się zaufanie, są wzajemny SZACUNEK i PROFESJONALIZM zawodowy. A idąc jeszcze dalej, na szacunek składają się: niezawodność, uczciwość i nastawienie na długofalową partnerską współpracę. Profesjonalny Relationship Manager powinien być jak dobry sędzia piłkarski, który nie dąży do bycia bohaterem meczu. Wręcz przeciwnie, jest praktycznie niewidoczny i nie przeszkadza zawodnikom grać, jednocześnie cały czas kontroluje mecz i trzyma rękę na pulsie. A kiedy sytuacja tego wymaga, w każdej chwili jest gotowy do interweniowania i skierowania gry na właściwe tory.

Z kolei za profesjonalizmem stoją: terminowość i jakość, ale też elastyczność i kreatywność.

Cytując słynną sentencję: „Życie jest jak pudełko czekoladek; nigdy nie wiesz, na co trafisz…” – trzeba szukać nieszablonowych rozwiązań, które będą odpowiedzią na potrzeby Klientów.

Wszystkie elementy mają znaczenie

TEAM SPIRIT – na dobre relacje z Klientami wpływają wszystkie obszary firmy i każdy element może mieć znaczenie dla całokształtu. Raz może to być gotowość operacyjna, innym razem spotkanie ad hoc, czy też jak najszybsze wystawienie korekty do faktury.

Warto również szczególnie podkreślić, że coraz większe znaczenie w biznesie odgrywają aspekty dotyczące ETYKI i EKOLOGII. Wcześniej były to wymagania zwyczajowe, natomiast obecnie coraz częściej są to obligatoryjne zapisy formalne wymagane do realizacji współpracy. Przykładowo, banki stosują w umowach zapisy dotyczące potwierdzenia respektowania praw człowieka, zapisy w zakresie polityki antykorupcyjnej. Często również odnoszącą się do ochrony środowiska, gdzie wymagana jest deklaracja obniżenia śladu węglowego w najbliższych latach.

I to by było na tyle – krótko, konkretnie i mam nadzieję ciekawie, ale przede wszystkim szczerze. Podszedłem do tego artykułu tak jak do Klientów.

Najnowsze artykuły

Pierwszy krok w metodyce Agile

| Praca i rozwój

Upowszechnienie metodologii Agile stało się w ostatnim czasie małym „przewrotem kopernikańskim” w naszej firmie. Magiczne słowo „projekty” i nowy sposób pracy są udziałem coraz większej grupy osób. Dlatego zapytaliśmy kilkoro debiutantów o ich pierwsze wrażenia z pracy w metodyce Agile i odczucia z nią związane.

Bądź eko!

| Ludzie i środowisko

Nikt nie lubi się ograniczać, jeśli chodzi o życie prywatne. Oznacza to na przykład, że czasami chcesz jechać krótszą drogą do pracy, ponieważ jesteś spóźniony lub że kupujesz konkretną kiełbasę od rzeźnika, ponieważ tak ją uwielbiasz.

Sport w czasie pandemii

| Ludzie i środowisko

W CERI prężnie działają grupy sportowe. Każdy, kto lubi aktywność znajdzie tu coś dla siebie. Niestety gdy pojawiły się pierwsze informacje o nadchodzącym wirusie i szerzącej się pandemii, nie tylko świat profesjonalnego sportu stanął przed znakiem zapytania i zastanawiał się, jak przez najbliższy czas wyglądać będą treningi i zawody sportowe. W CERI również zmuszeni byliśmy zmienić nasze dotychczasowe podejście.

Rozwój a współpraca w zespole

| Praca i rozwój

Czy zdarza Ci się, że otrzymujesz jakieś zadanie, a szef nie pyta o postęp ani nie upomina o wynik? Albo odwrotnie: co chwilę dzwoni, coś Ci dosyła, podając kolejne szczegóły, a Ty nie wiesz, czy masz już zacząć czy czekać na kolejne instrukcje?

Nasz sprint po lepsze jutro dla osób niepełnosprawnych

| Ludzie i środowisko

Od dłuższego czasu w CERI dojrzewała idea, by zwiększyć zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Podejmując tą inicjatywę chcieliśmy włączyć się w aktywizację osób niepełnosprawnych, w których drzemie ogromy potencjał.

Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Dowiedz się więcej o naszych ciasteczkach w polityce prywatności.